Nova zloženka Plečnik v Srcu Slovenije
Iz naslova projekta »Promocija turističnega območja Srce Slovenije«, ki ga vodi Zavod za turizem in šport v občini Kamnik je izšla nova zloženka z naslovom »Plečnik v Srcu Slovenije«.
Nosilec projekta Zavod za turizem in šport v občini Kamnik je projekt »Promocija turističnega območja Srce Slovenije« (v nadaljevanju: projekt) za obdobje 2011-2012 prijavil na Javni poziv za sofinanciranje operacij iz naslova prednostne usmeritve »Regionalni razvojni programi« razvojne prioritete »Razvoj regij« v letu 2011. Projekt je bil odobren v letu 2011 in vključuje naslednje občine: Dol pri Ljubljani, Domžale, Kamnik, Litija, Lukovica, Mengeš in Trzin, ki poleg Zavoda za turizem in šport v občini Kamnik projekt tudi delno sofinancirajo. Projekt v skupni vrednosti 328.852,00 € je v deležu 85 % sofinanciran s strani Evropskega sklada za regionalni razvoj. Dolgoročni splošni cilj projekta je povečanje turistične atraktivnosti regije, ustvarjanje novih delovnih mest ter nadgradnja regijskega projekta Trkamo na vrata dediščine v turistično destinacijo Srce Slovenije. Glavni cilji projekta so: učinkovita organiziranost turistične dejavnosti na območju, razvoj novih turističnih produktov in promocija območja pod skupno blagovno znamko Srce Slovenije.
Projektno območje razpolaga z bogato in dobro ohranjeno naravno in kulturno dediščino ter s pestro turistično ponudbo, ki je premalo povezana, zato se bo v okviru projekta nadgradila obstoječa turistična ponudba in izdelali novi turistični produkti. Slednji bodo predstavljeni v tiskanem promocijskem gradivu ter novem celostnem večjezičnem spletnem portalu, ki danes predstavlja enega izmed osnovnih medijev, velik poudarek pa bo tudi na izobraževanju (izobraževanje novih turističnih vodnikov, strokovne delavnice za turistične ponudnike), s čimer se bo zagotavljala kvalitetna turistična ponudba. V okviru projekta bo izdelan tudi koncept turističnega spominka od izdelave, natečaja do embalaže, celostne podobe in trženja. Vzporedno, z razvojem produktov, se bo izvajala tudi promocija projektnega območja z različnimi trženjskimi pristopi: od klasične predstavitve in trženja v različnih medijih, predstavitvah na sejmih doma in v tujini ter z drugimi trženjskimi pristopi, s katerimi bo poskrbljeno za promocijo projektnega območja.
Do sedaj so bile izvedene že naslednje aktivnosti projekta: izobraževanje obstoječih turističnih vodnikov (nadaljevalni tečaj), izobraževanje za turistične ponudnike (študijska tura z delavnico), produkt Plečnik na območju Srca Slovenije (priprava brošure z opisom produkta in pripravljenimi programi), ponatis promocijskih materialov Srce Slovenije (trganka Srce Slovenije), koledar domačih obrti Srca Slovenije, priprava tehnične in vsebinske podlage spletne strani http://www.srceslovenije.si v smislu izdelave celostnega turističnega spletnega portala, koordinacija in vodenje projekta.
Od rojstva najbolj priznanega slovenskega arhitekta Jožeta Plečnika je letos 23. januarja minilo že 140 let. Največ je ustvarjal v Ljubljani in Pragi, veliko število njegovih del pa najdemo tudi drugod po Sloveniji. Plečnik je pri svojem delu uporabljal materiale iz lokalnega okolja in sodeloval z domačini, njegove stvaritve so polne simbolike. Poleg Ljubljane, ki se zaradi Plečnika uvršča med najpomembnejše celostne umetnine 20. stoletja, je veliko ustvarjal tudi v okoliških krajih.
Vsebina nove zloženke »Plečnik v Srcu Slovenije« je tržno naravnana in vsebuje tri konkretne predloge za enodnevne izlete po Plečnikovih spomenikih na območju Srca Slovenije, dodana je tabela Plečnikovih spomenikov projektnega območja, na koncu pa še ponudba spominkov, ki so nastali po Plečnikovih idejah. Zloženka bo izdana tudi v angleškem jeziku. Nadaljevanje projekta bo kratek film o izdelovanju posebnih drobnih predmetov/spominkov, ki jih po načrtih Jožeta Plečnik izdeluje g. Peter Krušnik iz Mengša.
V letu 2012 se načrtujejo naslednje aktivnosti projekta: izvedba javnega natečaja za zbiranje najboljših turističnih produktov, javni razpis za izobraževanje novih turističnih vodnikov, promocijsko gradivo, nadgradnja spletnega portala http://www.srceslovenije.si, izvedba javnega natečaja za najboljši koncept spominka, izdaja turistične revije in časopisa ter trženjske aktivnosti:
Katka Bohinc, univ.dipl. geog.
Višja svetovalka za kmetijstvo, razvojne projekte in javna naročila